رشد بازی ها چگونه محاسبه می شود ؟
یک مبنای اساسی برای در نظر گرفتن افزایش محبوبیت و رشد بازی های موبایلی در کافه بازار فروش بالای یک صد هزار تومان به صورت ماهانه است.
البته بازی که به طور متوسط و در طول سال متوسط ماهانه یک صد هزار تومان در آمد داشته باشد ملاک این ارزیابی قرار گرفته اند.
اما ملاک بعدی رده بندی A B C D است که بر اساس فروش ماهانه محاسبه می شود.
رتبه بازی هایی با بیش از ۱۰۰ میلیون درآمد در ماه A است.
رتبه بازی های بین 10 الی یک صد میلیون درآمد در ماه B است.
رتبه بازی های بین 1 الی 10 میلیون درآمد در ماه C است.
رتبه بازی هایی کمتر از یک میلیون درآمد در ماه D است.
گفتنی است اثر بازی های موجود به رتبه D نزدیکتر هستند.
بازی هایی با ژانر های ماجرایی با کاهش درآمد روبه رو بوده اند
و طبق آمار کافه بازار اقبال با بازی های کلمات و دانستنی ها بوده است و آن ها با رشد 6 درصدی در سال 98 روبه رو بوده اند.
نصب فعال بازی
یکی دیگر از ملاک های رشد بازی ها تعداد نصب فعال آن ها است.
بازی هایی که هر ماه بر تعداد نصب ان ها افزوده می شود و این رشد قابل توجه باشد
از محبوبیت عمومی بیشتری برخوردار هستند.
یکی از ملاک های ارزیابی بازی ها می تواند حفظ تعداد نصب و افزایش آن باشد.
رشد بازی ها چگونه محاسبه می شود ؟
با توجه به قطعی اینترنت در سال 1398 و بیماری کرونا روند رشد بازی های موبایلی و دیجیتال در ایران افزایش داشته است.
این افزایش ها در برخی از ژانرها بیشتر و برخی دیگر کمتر بوده است.
میانگین سی روز گذشته هر کدام از این بازی ها نشان می دهد
روند رشد این بازی نسبت به قبل چگونه بوده است
و از چه تعداد نصب فعلی بهره مند شده است.
بازی Call of Duty Black Ops رونمایی می شود