چرخه عمر بازی چیست ؟
هر محصولی برای اینکه وارد بازار فروش شود و از خرید و استفاده آن استقبال گردد
چرخه عمر مناسب با خود را دارد.
زمانی که چرخه عمر یک محصول تمام می شود به این معنا است که این محصول دیگر مورد استقبال قرار نمی گیرد
و مخاطبین و یا مصرف کنندگان خود را از دست داده است.
این موضوع در بازی ها بیز صادق است و گیمر ها معمولا تا مدت زمان خاصی
برای انجام بازی خاصی فرصت می گذارند و خود را با آن سرگرم می کنند.
برای اینکه بازی تولید شده از چرخه عمر بیشتری برخوردار باشد
کمپانی های بزرگ بازی سازی شگردهای خاصی به خرج می دهند.
ایجاد نسخه های به روز و افزودن به مراحل بازی یکی از روش های این کمپانی ها است.
افزودن به مراحل بازی و ایجاد کراکتر ها و ابزار و وسایل جدید به بازی به همراه ایجاد آپدیت های منظم
م یتواند تنوع کافی و تامین ذائقه مخاطب را به خوبی انجام دهد.
چرخه عمر بازی چیست ؟
همه بازی ها دوران بلوغ و دوران افول را تجربه می کنند
زمانی که بازار به نهایت اشباع خود دست بیابد بازی به بلوغ رسیده است
و زمانی که بازی توسط کاربران به فراموشی سپرده شود بازی وارد دوران افول خود شده است.
لازم است که بعد رسیدن به 80 درصد از درآمد مد نظر به فکر ایده و طرح جدیدی باشیم
تا از ضرر های ناگهانی و ورشکستگی های سنگین دوری کنیم.
چرخه عمر بازی های ایرانی با تفکیک دسته
طبق آمار رسمی اعلام شده در کافه بازار بازی های مختلف بر اساس ژانرهای مختلفی که دارند
چرخه عمر های متفاوتی را طی می کنند.
بازی های معمایی و امتیازی چرخه عمر سریعتری را سپری می کنند
و بازی های اکشن و خانوادگی از چرخه عمر طولانی تری بهره مند هستند.
این آمار نشان می دهد اگر قصد تولید یک بازی پرسود دارید باید روی چه ژانری سرمایه گذاری کنید.
پایان پیام
از بازی Call of Duty Black Ops رونمایی می شود